Marnik D'Hoore

Wat op mijn pad komt en ik wil delen

November 8th, 2012

10 waarden die Zappos.com hoog in het vaandel draagt

Zelf ben ik fan om een aantal waarden binnen een bedrijf vast te leggen die bijdragen tot het algemeen belang en waarbij iedereen die met de business verwant is er beter van wordt. Dit geldt zowel voor de medewerkers, de klanten, de leveranciers als aandeelhouders van het bedrijf. Ideaal gezien ook onze maatschappij. Op vandaag wordt er nog teweinig aandacht besteedt aan waarden binnen een bedrijf. Het is nochtans van essentieel belang dat hierover wordt nagedacht en dat deze waarden mee de identiteit van het bedrijf vormen. Hoe meer op deze waarden wordt gefocust, hoe beter dit de organisatie dient. Op voorwaarde dat het opbouwende waarden zijn uiteraard. Hieronder een opsomming van de 10 waarden die Zappos.com hoog in het vaandel draagt. Zappos.com is één van de meest succesvolle online shops wereldwijd. Dit onder leiding van CEO Tony Hsieh die Zappos eind 2009 aan Amazon verkocht voor $ 1,2 miljard (Tony kan er dus voorlopig weer even tegen :) .

  1. Lever WOW door service
  2. Omarm & drijf verandering
  3. Creeer fun en zelfs een beetje eigenaardigheid
  4. Wees avontuurlijk, creatief en open-minded
  5. Jaag groei na en blijf bijleren
  6. Bouw open en eerlijke relaties, gebaseerd op communicatie, op
  7. Bouw een positief team en familie spirit op
  8. Doe meer met minder
  9. Blijft gepassioneerd en vastbesloten
  10. Wees nederig

Elk van deze waarden heeft dan nog 's zijn eigen uitleg. Je kan het verder nalezen op deze link.